Woensdagmorgen

NewWomanScribnerJune

Woensdagmorgen na de regen laat
schreeuwen meeuwen in mijn straat
er licht wat voedsel op een dak
en ergens bij een portiek een zak.

Voor de meeuwen is het nooit genoeg
en ik voel de zon, het is nog vroeg
drink melk, eet toast, een appel en een ei
met een kop koffie toe en daar ben jij.

Het warme water van de douche
gevolgd door het kopje van de poes
ze dempen even mijn gedachten
tot zacht voelen en verwachten.

Bij de deur krijg ik een zoen
ik streel je wang en denk aan toen
loop dan maar naar mijn fiets
en ach, ik zeg maar even niets.

Mijn rok is wat te lang vandaag
onder mijn blouse een extra laag
en dat slot dat kraakt nog steeds
mijn voorband is alweer wat sleets.

Dan komt er plots een man voorbij
hij veegt wat bladeren opzij
en fluitend schudt de stakker
de nat geregende stad wakker.

Wanneer ik dan eindelijk weg trap
onderweg naar nergens en niet te rap
op zo’n woensdagochtend na de regen
weet ik, ik heb te lang gezwegen.

© 2013 Alice Anna Verheij

One thought on “Woensdagmorgen

Reacties zijn gesloten.